top of page

«ОСББ психологія»: як голові ОСББ спілкуватися з боржниками

Ситуації в житті бувають різні. І хоча статистика показує, що при створенні ОСББ мешканці більш відповідально підходять до оплати комунальних платежів, але все ж бувають ситуації, коли у кого-небудь з'являються борги. Розповімо, як голові ОСББ вести себе в такому випадку.

Перш за все, сервіс від Poverh допоможе кербуду постійно бути в курсі ситуації з комунальними платежами учасників ОСББ, контролювати кількість боржників і суми їх боргів. Коли список складений, починається етап спілкування. Ми рекомендуємо спілкуватися особисто, а не за допомогою листування в чаті.


изображение посвященное долгам в ОСМД

Боржників засуджувати не варто - це викликає негатив і призводить до неприємних наслідків для всіх учасників. Головним тут є дружне, людське ставлення до своїх сусідів. Тобто не дивитися на боржника як на злочинця (а у нас часто таке буває), а спочатку сприймати його позитивно. Це створює позитивну мотивацію, допоможе уникнути негативного перебігу розмови, і налаштувати обох співрозмовників на конструктив.


Наприклад, уникайте говорити: «Володимире Олександровичу, ви нам повинні стільки-то за минулий місяць. А платити треба. Тому якщо ви не заплатите до завтра, то ми зробимо вам «відключимо газ», як казала героїня незабутнього радянського фільму. Зрозуміло, що ця розмова приблизний, але суть ви повинні вловити.

Як же підійти до боржника? Подивіться на ситуацію з іншого боку. «Володимир Олександрович, здрастуйте! Ми помітили, що у вас з'явився борг з оплати ОСББ. У вас щось трапилось? Можливо, ми зможемо вам допомогти? Що я, як голова ОСББ (або управдом) можу для вас зробити? ».

Такий підхід покаже ваші добрі наміри і позитивне ставлення. А адже саме це відрізняє ОСББ від ЖЕКів. І повністю усуне небезпеку виникнення конфлікту з сусідом. Практика показує, що в більшості подібних випадків, людина пояснює ситуацію, кажучи щось типу: «Так все добре, просто трохи затримав оплату, найближчим часом заплачу». І дійсно платять.

Тут є ще один прихований момент - коли людина позитивно налаштований по відношенню до того, кому він платить, то платить він з охотою. І навпаки, негативне ставлення призводить до негативу і недбайливому погашення рахунків. А значить, доброзичливість голови ОСББ прокреслює прямий шлях до ОСББ без боргів. Тому будьте доброзичливими зі своїми сусідами - адже ОСББ це найдружніша система для управління своїм будинком.


71 перегляд

Commentaires


bottom of page